Sprzęt i personel firmy Sarens był niedawno na miejscu w Świnoujściu w zachodniej Polsce, aby przetransportować i zamontować elementy wiertnicze TBM do drążenia tunelu pod rzeką Świną.
W ramach tej operacji dwa zestawy SPMT przetransportowały elementy TBM z portu na plac budowy w celu montażu. Następnie dwa dźwigi CC3800 i AC300 podniosły i zmontowały maszynę, tak aby była gotowa do operacji wytaczania.
Maszyna TBM, która miała 14 m średnicy i najcięższy element ważył 265 ton, została zmontowana za pomocą dźwigu CC3800-1 w konfiguracji LSL-2 54 m. Drugi żuraw CC3800-1 w konfiguracji SSL-1 o długości 54 m podniósł suwnice na drugim końcu placu budowy z najcięższym ładunkiem o masie 215 ton.
Zanim operacja mogła się rozpocząć, ponad 100 ciężarówek przywiozło na miejsce sprzęt Sarens, co zajęło około czterech dni. Nie byłoby to możliwe na tak małym placu budowy, gdyby nie specjalne planowanie wykonane przez kierownika transportu Arkadiusza Małczaka.
Następnie montaż dwóch żurawi stanowił własne wyzwanie ze względu na wąskie drogi dojazdowe, ograniczoną przestrzeń i dużą liczbę komponentów na miejscu pracy. Dwa zespoły liczące w sumie 14 osób pracowały dzień i noc przy montażu dźwigów i przygotowaniu ich do pracy.
Sarens pragnie podziękować kierownikowi projektu Michałowi Izmajłowiczowi, właścicielowi projektu Andrzejowi Kaźmierczakowi, kierownikowi budowy Jarosławowi Świtoń i głównemu operatorowi dźwigu Arkadiuszowi Mytych, a także wszystkim członkom załogi, którzy przyczynili się do powodzenia tego projektu.